Kategorie

wtorek, 11 czerwca 2013

Tarta morelowa




Wszyscy szaleją z truskawkami, a mnie naszło na brzoskwinie czy inne morele. Bardzo smacznie się to skończyło. Najgorszą częścią zabawy było obieranie ze skórki i przepoławianie owoców, ale miałam doskonałą pomoc w postaci taty. Ja dodatkowo użyłam wiśni z nalewki które trzymam sobie w słoiczku właśnie na takie okazje. Bardzo dobre bez problematyczne ciasto.


Składniki:

kruche ciasto:
  • 200 g mąki
  • 120 g masła
  • 2-3 łyżki zimnej wody
  • szczyptę soli
ciasto na wierzch:
  • 100 g masła
  • 100 g cukru
  • 2 jajka
  • 25 g mąki
  • 50 g migdałów mielonych
  • skórka z 1 cytryny
  • szczypta cynamonu
  • 2 łyżki mleka
dodatkowo:
  • 400 g moreli z puszki (lub świeżych moreli, brzoskwiń czy nektarynek) 
  • 40 g wydrylowanych wiśni (świeże lub z kompotu)
  • 2 łyżki dżemu, u mnie czekośliwka 

Wykonanie:

Mąkę z solą i masłem dokładnie siekamy. Dodajemy zimną wodę i szybko zagniatamy ciasto. Formujemy w kulę i schładzamy około 30 minut w lodówce. Nagrzewamy piekarnik do 200 stopni. Formę do tarty smarujemy tłuszczem. Jeżeli nie mamy formy do tarty to spokojnie możemy wziąć tortownicę o średnicy 25 cm, dno wykładamy wtedy papierem, a boki smarujemy tłuszczem. Schłodzone ciasto rozwałkowujemy na cienki placek i wykładamy nim formę. Smarujemy dżemem. Morele z puszki odsączamy z zalewy, świeże obieramy i kroimy na połówki, wyciągamy pestki. W środek każdej brzoskwini wkładamy wiśnię. Owoce układamy równo na przygotowanym spodzie przekrojoną stroną do dołu. Masło ucieramy z cukrem na puszystą masę. Dodajemy roztrzepane widelcem jajka, mąkę wymieszaną z migdałami i cynamonem, skórkę cytrynową i mleko. Wszystko dobrze mieszamy. Masę wykładamy na owoce, wyrównujemy. Pieczemy 20 minut, po czym zmniejszamy temperaturę do 180 stopni i pieczemy około 30-40 minut do złotego koloru.

Smacznego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz