Kategorie

piątek, 26 kwietnia 2013

Tarta z łososiem


Bardzo smaczna tarta, jak zresztą wszystko z kruchym ciastem. Ostatnio w jednym z dyskontów skusiłam się na ich miesięcznik, w którym był przepis na tarte z porami. Moja jednak po namyśle wyszła bardziej łososiowa niż porowa. No i spożytkowałam resztkę pomidorków. Nadaje się zarówno na obiad, jak i na kolacje. Można ja spokojnie jeść na ciepło i na zimno, w każdej wersji jest doskonała.


Składniki:

ciasto:
  • 200 g mąki pszennej
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 2 łyżeczki cukru
  • 100 g zimnego masła lub margaryny
  • 2 łyżki zimnej wody
nadzienie:
  • 150g pora
  • 100g łososia wędzonego
  • 120 g pomidorków koktajlowych
  • łyżka masła
  • 2 jajka
  • 3 łyżki jogurtu
  • tymianek
  • sól
  • pieprz

Wykonanie:

Mąkę siekamy z masłem, solą i cukrem, dodajemy zimną wodę i zagniatamy szybko kruche ciasto. Odstawiamy na 20 minut do lodówki. W tym czasie smarujemy tłuszczem i wysypujemy mąką blaszkę do tarty, lub tortownicę o średnicy 25 cm. Pora kroimy w pół centymetrowe plasterki i szklimy na łyżce tłuszczu. Dodajemy rozdrobnionego łososia i chwilkę jeszcze trzymamy na ogniu. W większym kubeczku rozmącamy jajka z jogurtem i tymiankiem, doprawiamy solą i pieprzem. Ciasto wałkujemy i wyklejamy nim dno i boki( około 2 cm) formy. nakłuwamy widelcem, obciążamy groszkiem ułożonym na papierze do pieczenia i wstawiamy do nagrzanego do 180 stopni piekarnika na 15 minut. Po tym czasie zdejmujemy obciążenie wykładamy nasze nadzienie, zalewamy jajcami z jogurtem i wstawiamy ponownie do pieca na 30 minut.

Smacznego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz