Kategorie

sobota, 13 lipca 2013

Muffiny porzeczkowe


Nie jestem maniakiem muffinków, ale z owocami sezonowymi zawsze mnie skuszą. A jak zostają mi porzeczki na które nie mam pomysłu, bo do wszystkiego ich jest za mało, to ten przepis jest pierwszym co mi przychodzi do głowy.

Składniki:
  • 200 g oczyszczonych porzeczek
  • 80 g migdałów
  • 1/3 szklanki cukru + 2 łyżki
  • 2 szklanki mąki
  • 1 płaska łyżka proszku do pieczenia
  • duży cukier wanilinowy (32g)
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1 duże jajko
  • 1 szklanka mleka, jogurtu lub maślanki
  • 1/2 szklanki oleju
Wykonanie:

 Porzeczki mieszamy z 1/3 szklanki cukru i migdałami. Odstawiamy na bok. W misce mieszamy suche składniki: mąkę, proszek do pieczenia, 2 łyżki cukru, cukier wanilinowy i sól. W drugiej miseczce rozmącamy jajo z olejem i mlekiem. Do suchych składników wlewamy mokre i mniej więcej mieszamy (mogą zostać nawet spore gródki to w niczym nie przeszkadza). Dorzucamy do tego porzeczki i delikatnie mieszamy. Przekładamy do foremek na muffiny (metalowe dobrze jest wyłożyć papilotkami). Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 190 stopni około 15-20 minut.

Smacznego.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz