Kategorie

poniedziałek, 29 kwietnia 2013

Wiśniowe ptasie mleczko




Kolejny deserek. Minimum składników, a wychodzi pyszny. Można wykonać różne wariacje smakowe, zależnie od użytej galaretki. W sezonie owocowym można pozatapiać w nim dowolne owoce, ja póki co wykorzystałam wiśnie z syropu, ale na pewno powtórzę ten przysmak z truskaweczkami.

Składniki:
  • opakowanie galaretki o smaku wiśniowym
  • 1/2 l kefiru
  • 200 ml śmietany 30 %
  • cukier waniliowy
  • 1 łyżka cukru pudru
  • wiśnie do dekoracji
Wykonanie:

Galaretkę rozpuszczamy w połowie wody podanej w przepisie, dokładnie mieszamy do całkowitego rozpuszczenia i odstawiamy. Kefir ubijamy mikserem, aż się spieni i powoli dolewamy jeszcze ciepłą galaretkę. Masa powinna według przepisu podwoić objętość, ale ja tego nie zauważyłam. Przelewamy do pucharków i wstawiamy do lodóweczki. Gdy zastygnie( u mnie około 2-3 godzin) ubijamy na sztywno śmietanę z cukrem i cukrem waniliowym.  Ozdabiamy bitą śmietaną i wiśniami. Dodatkowo można delikatnie polać wiśnioweczką.

 Smacznego.


1 komentarz: