Kategorie

środa, 20 lutego 2013

Ryż z brzoskwiniami




 Genialny mocno waniliowy ryż z owocami i doskonałym słodko kwaśnym sosem. Idealne zarówno na ciepło zaraz po wyjęciu z pieca, jak i na zimno( choć ja sos i tak lekko podgrzewam). z przepisu powinno wyjść sześć porcji, ja miałam większe naczyńka do zapiekania, bo nie mam póki co kokilek i wyszło mi ich pięć, ale to bez różnicy bo po zjedzeniu jednego jest się pełnym. Doskonale zaspokajają głód na słodkości. Obłędnie pachnie w kuchni w trakcie robienia.


Składniki:
  • 1 szklanka ryżu
  • 2 szklanki mleka
  • łyżka oleju
  • laska wanilii/cukier z prawdziwa wanilią
  • puszka brzoskwiń w syropie
  • masło do wysmarowania kokilek
  • około 70 g biszkoptów przetartych przez ostre sitko
  • 6 łyżek śmietany 30%
  • skórka z 1 cytryny
  • sok z 1 cytryny
  • łyżka miodu
  • płaska łyżeczka mąki ziemniaczanej
Wykonanie:

Podgrzewamy mleko z wanilią. W garnku na łyżce oliwy przesmażamy ryż, cały czas mieszając, około 1 minuty. Zalewamy mlekiem i gotujemy na małym ogniu, aż mleko zostanie całkowicie wchłonięte przez ryż. Wyciągamy wanilie i odstawiamy ryż do ostygnięcia. Kokilki smarujemy masłem i obficie wysypujemy biszkoptami. Brzoskwinie odlewamy, zostawiamy sok, który będzie bazą sosu. Drobno posiekane brzoskwinie łączymy z ryżem i startą skórką cytrynową. Wkładamy w równych ilościach do kokilek i każdą porcję polewamy łyżką śmietanki. Zapiekamy w piecu nagrzanym do 180 stopni przez 20-25 minut. Gdy wierzch się zrumieni wyłączamy piekarnik, ale nie wyciągamy kokilek.
Syrop z brzoskwiń łączymy z 3 łyżkami wody wymieszanej z mąka ziemniaczaną, zagotowujemy i trzymamy na ogniu 1 minutę. Dodajemy miód i sok z cytryny, mieszamy. Wyjmujemy deser z kokilek i polewamy obficie sosem.

Smacznego.



2 komentarze:

  1. O jaki uroczy! Ja dziś mam na drugie śniadanie ryż z jogurtem oraz twarożkiem Emilki, lekko osłodzonym syropem z agawy, z cynamonem i dżemem brzoskwiniowym. :-)

    OdpowiedzUsuń