Kategorie

piątek, 1 lutego 2013

Sprężynki koniakowe




Czas zacząć przygotowania do tłustego czwartku. Dobrze że to tyko jeden dzień bo wyglądałabym jak oponki (na które przepis już wkrótce), nie tak apetycznie lecz okrągło :). Jedyny problem jaki miałam to za mała ilość wałeczków do robienia rurek. Ale nie ma tego złego hehe... wyszły piękne róże.
Sprężynki wychodzą przepysznie cytrynowe ... Mmmmniam. Polecam.


Składniki:
  • 30 dag mąki plus na podsypanie
  • 2 łyżki cukru
  • 3 1/2 łyżki masła
  • 2 łyżki chudego jogurtu
  • 4 żółtka
  • skórka starta z jednej cytryny
  • 3 łyżki koniaku (dałam brandy wiśniowe i wyszło ok)
  • 200 ml mleka
  • szczypta soli
  • olej do smażenia (ok 1 1/2 litra)
  • cukier puder
 Wykonanie:

Mąkę i cukier wysypać na stolnicę. Zrobić zagłębienie, dodać żółtka, miękkie masło, sól, koniak i skórkę z cytryny. Zacząć wyrabiać dolewając jogurt i mleko do uzyskania jednolitego, miękkiego ciasta. Rozwałkować (dość cienko) podsypując mąką . Pokroić na paski 1x15 cm. Owinąć wokół natłuszczonych wałeczków do robienia rurek.
Wałeczki wrzucać do rozgrzanego oleju. Gdy ciasto się zrumieni wyjąć i odsączyć. Teoretycznie zdjąć z wałeczków póki jeszcze są ciepłe (ja ściągałam już w trakcie pieczenia - łatwiej było je obracać). Gotowe obficie oprószyć cukrem pudrem.

Z ciasta równie dobrze można zrobić różyczki lub chrust.

Smacznego.

4 komentarze:

  1. Świetny pomysł na inną odsłonę chruścików :)
    A czym kroiłaś na paski, bo widać ,że brzegi są pofałdowane.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kroiłam radełkiem pożyczonym od rodziców, bo swojego póki co nie mam... ale to się zmieni:-))

      Usuń